Projecten

Ons overkoepelend project : “Ik sport de wereld rond”…zal dit schooljaar (ook met het vooruitzicht op de Olympische spelen) een sportief zetje en tintje geven aan al onze projecten…

in ons eerste project "wat een bende, jij hoort erbij!" maken we kennis met elkaar, maar ook met hier en daar. Nieuwe afspraken maken voor het nieuwe schooljaar. we spelen en sporten en komen zo ook te weten wie onze jufs en meesters zijn. en uiteraard starten we weer met solbemol en onemile...

In de loop van deze maand trekken we met alle klassen het bos in.  We proberen daar het mysterie van de natuur te ontdekken want het bos is en blijft een bron van leven.

Samen met onze kinderen staan we stil vanuit hun kleine wereldje hoe conflicten soms zo snel kunnen ontstaan en welke negatieve impact het dan kan hebben op onze omgeving, op de personen met wie we dagdagelijks omgaan… Zo leggen we dan de link naar de grotere conflicten in de wereld.

We laten onze Pallieters inzien dat het zo dikwijls te maken heeft met weinig verdraagzaamheid, met discriminatie, met haat, met het niet aanvaarden dat iemand “anders is,” pestgedrag…                  Vredelievend omgaan met onze medemensen is de dag van vandaag een heel belangrijke boodschap!